Sunday, August 4, 2024

Historic Fort Willow Ontario Canada









How do you justify war? You erase the crimes from the history books. 
What really happened in 1812?
Do you know?



Wednesday, July 3, 2024

Senator Puerto Plata Dominican Republic

5 Star Resort on ancient land with a hill in form of a lizard. The lizard even has a crown.

















Saturday, June 29, 2024

Megaliths Ontario at High Falls and Muskoka Fall and Beach

Megaliths  are structures made of large stones by ancient cultures, without any mortar or cement. In general, this does not include structures built by cultures like the Romans or Maya but rather the more ancient cultures.

Megaliths are stone structures. They were used to mark a burial site. A single large stone or several stones could be used to compose a megalith. Some megaliths could be seen above the ground, but some could be underground as well.

 A megalith is a large pre-historic stone that has been used to construct a structure or monument, either alone or together with other stones. ... Most extant megaliths were erected between the Neolithic period (although earlier Mesolithic examples are known) through the Chalcolithic period and into the Bronze Age.

The construction of megalithic monuments also signifies a level of permanence or sedentary lifestyle within the region. ... The level of effort that has been exerted in the manufacture of such monuments reflects their significance or in turn, the importance of ritualistic and symbolic behaviour within society.

Megalithic Walls

Was there a global megalithic stonemasonry elite in prehistory?   Is present Ontario part of that Culture?

Did they diffuse this influence around the world and construct specific sites? And with so many similarities to sites in Peru and Bolivia?

 
High Fall Muskoka
Bracebridge Ontario Canada

Megalithic Structures

A megalith is a large pre-historic stone that has been used to construct a structure or monument ... Although not always 'megalithic' in the true sense, they occur throughout the area and can reach 5 metres or more in some cases ... Some of these ancient structures feature engravings, and the area is a World Heritage Site. 

It is time to list Ontario Megaliths on World Heritage Sites?



Muskoka Falls Beach
 
Straight lines, Ley Lines, 2 stages retaining wall or city wall?


Ley Lines?
Is this inteligent Design?
The stone has 2 colours here  


Ley lines are lines that crisscross around the globe, like latitudinal and longitudinal lines, that are dotted with monuments and natural landforms, and carry along with them rivers of supernatural energy.


How do you find ley lines?
Place a pin on each circle of the map. Draw lines on the map connecting the area identified. If you find three or more sites arranged on a single line you may have discovered a ley-line. Watkins considered only those lines with four points and bounded at each end with a hill or a mountain point to be ley-lines.


Ley line
  • Ley lines (/leɪ laɪnz/) refer to straight alignments drawn between various historic structures and prominent landmarks. ...
  • The idea of "leys" as straight tracks across the landscape was put forward by the English antiquarian Alfred Watkins in the 1920s, particularly in his book The Old Straight Track.

 


Here are for Comparison other Megalithic Structures around the World.


 

Wednesday, June 26, 2024

Newmarket

https://rumble.com/v53v1cj-newmarket-ontario-canada.html

Friday, May 10, 2024

Ocna Sibiului Romania

Prima stațiune balneară a fost înființată aici în anul 1845 și, de atunci, Ocna Sibiului și-a atras renumele datorită lacurilor heliotermice formate pe locul unor vechi mine de sare surpate. Pe masivul de sare se află mai multe lacuri sărate (foste ocne prăbușite).

În Ocna Sibiului funcționează ca structură turistică permanentă Complexul Balnear Ocna Sibiului, alcătuit din două hoteluri, un restaurant, o bază de tratament și o bază de agrement. Pavilionul băilor din Ocna Sibiului este o clădire monument istoric.

Multe dintre lacuri au o concentrație de sare de 260 grame/litru. Lacul Avram Iancu (fosta mină "Grosse Grube", "Ocna Mare"), cu o adâncime de 132,5 m, este considerat cel mai adânc lac antropogen din țară.

Climatul temperat, aerul bogat in aerosoli, temperatura anuală mult peste media din această parte a țării și recentele renovări ale ștrandului, au adus din nou stațiunea la faima din trecut.

Ocna Sibiului prezintă și interes arheologic, aici fiind descoperite unelte din epoca bronzului (1900-800 î.C.), care sunt expuse la Muzeul Brukenthal din Sibiu.


O trăsătură specifică lacurilor sărate este stratificația apei, salinității și temperaturii. La suprafața lacului se găsește o pânză de apă dulce permanentă, iar la adâncime stratul de apă sărată care acumulează permanent căldură.

Apele lacului sunt populate de o faună specifică mediului salin, iar pe mal se dezvoltă o floră halofită bogată.

Diferența de temperatură și salinitate este folosită în scopuri terapeutice.


Zăcământul de sare a fost exploatat încă din timpul romanilor, continua exploatare ducând la formarea unor mari caverne subterane, care, prin prăbușirea lor, au format următoarele lacuri: Horea, Cloșca, Crișan, Pânzelor-Inului (Ocna Iosif), Lacul fără fund (Ocna Francisc), Avram Iancu (Grosse Grube = Ocna Mare), Ocnița (Kleine Grube = Ocna Mică), Sf. Ion (Ocna Sf. Ion = Ocna Ioan Nepomuk), Poporului, Dulce, Brâncoveanu, Mâțelor, Vrăjitoarelor, Sf. Ignat, Trestiilor, Austel. Zece lacuri conțin apă sărată, patru lacuri apă dulce. Două lacuri au dispărut în ultimele decenii, prin colmatare (Lacul Trestiilor și Lacul Austel).

În epoca romană modul de exploatare a sării a avut un caracter sezonier (din primăvară, până înspre toamnă), implicând însă asigurarea nevoilor generale ale statului pe durata unui întreg an calendaristic. Prin sarea sa, Dacia era cel puțin tot atât de importantă imperiului roman, cât pentru resursele ei de aur[3]. Romanii lucrau numai la suprafață, în gropi patrulatere, până la o adâncime de 12–15 m, de unde sarea se putea scoate ușor pe punți alunecoase și cu aparate simple de ridicat, după care o părăseau și începeau alta. Așa au extras romanii sarea peste tot în Ardeal, iar excavațiile părăsite au devenit lacuri.

În anul 1767 mineralogul iezuit Joanne Fridvaldszky a descris pe scurt vechea ocnă Francisc.[4]

„Lacul fără fund”, cu o suprafață de 0,2 ha, a fost declarat rezervație naturală. Acest lac are o adâncime de 34,5 m, un diametru de 50 m, o formă ovală și a luat naștere din prăbușirea în anul 1775 a ocnei Francisc. În anul 1780[5] la Ocna Sibiului existau după Johann Fichtel următoarele ocne ogivale de sare:

  • "Die grosse Grube" ("Ocna Mare"): 124 m adâncime, 200 m perimetru bazal.
  • "Die kleine Grube" ("Ocna Mică"): 110 m adâncime, 169 m perimetru bazal.
  • "St. Nepomuceni" ("Ocna Sf. Nepomuk"): 34 m adâncime, 36 m perimetru bazal.
  • "St. Josephi" ("Ocna Sf. Iosif"): abia începută.

Despre ocnele de sare active sau inactive de la Ocna Sibiului a relatat în detaliu František Pošepný în anul 1871[6].

În anul 1896 la Ocna Sibiului era deschisă o singură ocnă de sare, deservită de un crivac de suprafață, acționat de 8 cai[7].

Ultima mină de sare de la Ocna Sibiului, ocna Sf. Ignat, a fost închisă în anul 1931.

Tehnica de deschidere în trecut a ocnelor de sare din Ardealmodificare

Înainte de deschiderea unei noi ocne de sare în Ardeal [8], se făceau deobicei foraje de explorare. Dacă până la adâncimea de 36 m (18 Klafter = 18 stânjeni) nu se intercepta sarea, se renunța la proiect, din cauza adâncimii prea mari a puțurilor. Ideal era ca solul să aibă o grosime de max. 10–12 m (5-6 stânjeni). La un rezultat pozitiv al primului foraj, se executa un al doilea, la o distanță de 6 m (3 stânjeni) de primul, pentru stabilirea exactă a grosimii stratului acoperitor deasupra celui de al doilea puț. Al doilea puț se amplasa preferențial la aceeași cotă cu primul sau cu max. 4–6 m (2-3 stânjeni) diferență de nivel față de primul puț. Un puț era rezervat pentru intrarea și ieșirea minerilor din ocne (cu ajutorul unor frânghii de cânepă), iar celălalt puț pentru extragerea sării din subteran. Puțurile se săpau cu profil patratic, fiecare latură având 2,8 m (9 pași; 1 pas = 0,3 m) până la o adâncime de 4 m (2 stânjeni) sub contactul steril-sare, după care se lărgea treptat pe următorii 4 m (2 stânjeni), cu profil tot patratic. Aici se făcea așa-numitul “fundament”, din bârne de lemn incastrate în sare, pe care se sprijinea întregul puț. Apoi se arma puțul, de jos în sus, la început cu un amestec de argilă, pleavă și lână de oaie (pentru impermeabilizarea pereților), după care cu bârne (grinzi) de lemn. Grosimea armăturilor era de 0,3 m (1 pas), astfel ca profilul efectiv al puțului se reducea în final de la 2,8 x 2,8 m la 2,5 x 2,5 m. De la nivelul steril-sare în jos pereții se căptușeau cu piele de bivol, care împiedeca contactul direct al apei cu pereții de sare. Apa care picura totuși în mină era captată și scoasă la suprafață. De la nivelul “fundamentului” în jos se săpa cu profil tot mai lărgit, conic, așa că după alți cca 8 m (4 stânjeni) cele 2 puțuri alăturate se uneau. De aici, mina lua o formă conică-ogivală cu secțiunea pe cât posibil circulară (care nu se realiza practic decât rar). Mina se declara gata pentru exploatare numai după ce un agent al administrației salinei, stând pe un bulgăre de sare în mijlocul ocnei, nu mai putea atinge tavanul ocnei cu ciocanul. Din acest moment, salariul tăietorilor de sare scădea de la 4,5 creițari (4,5 Kreuzer) pentru fiecare bloc de sare, la obișnuitul tarif de 1,5 creițari. Ocna era dată atunci oficial în funcțiune, primind totodată un nume. Costurile de deschidere ale unei ocne de sare se ridicau de obicei la peste 5.000 florini (guldeni) de argint


Ocna Sibiului are 14 lacuri mai importante:

Lacurile de la Ocna Sibiului
Numele laculuiFosta ocnă de sareObservații
HoreaPe locul unei mine medievale (nume necunoscut)
CloșcaPe locul unei mine medievale (nume necunoscut)
CrișanPe locul unei mine medievale (nume necunoscut)
PânzelorJoseph – IosifOcnă abandonată în jurul anului 1780
Lacul fără Fund
(Lacul Francisc)
Franz - FranciscOcnă abandonată în anul 1755. Adâncimea actuală: 33 m. Fenomen de heliotermie.
Avram Iancu
(Ocna Pustie)
Grosse Grube - Ocna Mare - Fodina MaiorCel mai adânc lac antroposalin din România (adâncime: cca 130 m)
Brâncoveanu (Tököly See)Mină abandonată în 1699Prezintă salinitatea cea mai ridicată (310 g/l)
OcnițaKleine Grube - Ocna MicăOcnă abandonată în anul 1817
Rândunica (Sf. Ioan)Johann Nepomuceni - Ioan Nepomuk
Mâțelor
Lacul Verde
Lacul AusterEste unic din cauza insulei sale
Lacul Negru
Lacul Gura Minei

O trăsătură specifică lacurilor sărate este stratificația apei, salinității și temperaturii. La suprafața lacului se găsește o pânză de apă dulce permanentă, iar la adâncime stratul de apă sărată care acumulează permanent căldură.

Apele lacului sunt populate de o faună specifică mediului salin, iar pe mal se dezvoltă o floră halofită bogată.

Diferența de temperatură și salinitate este folosită în scopuri terapeutice.

Lăcașuri de Cult

  • Biserica „Brâncoveanu de Sus” a fost inițial o ctitorie a lui Mihai Viteazul (1600), de tip dreptunghiular și absidă decroșată (retrasă față de pereții naosului), cu decorații pe fațade specific muntenești. Constantin Brâncoveanu o reface în 1701, arhitectura monumentului fiind o mărturie a relațiilor artistice dintre Țara Românească și Transilvania. Edificiul a suferit o supraînălțare în secolul al XIX-lea, fațadele prezintă arcade oarbe geminate, un brâu puternic, iar sub fosta cornișă o friză de ocnițe pătrate. Picturi murale din 1723. În tabloul votiv apar figurile lui Mihai Viteazul și Constantin Brâncoveanu.

Link 

https://rumble.com/v4uaek8-ocna-sibiului-romania.html

Wednesday, April 24, 2024

Mexico City Museum of Anthropology

 

This is long Version

   


 Short Version


 

Mexic Dance of the Flyers Totonac People --An ancient Mexican Ceremony Involving Acrobats and a Pole

 

 

 Dance of the flyers - Voladores 

 The ritual ceremony of the Voladores ('flying men') is a fertility dance performed by several ethnic groups in Mexico and Central America, especially the Totonac people in the eastern state of Veracruz, to express respect for and harmony with the natural and spiritual worlds. 

 A school in central Mexico is trying to preserve an ancient ceremony. 

It’s called “Danza de los Voladores” or the Dance of the Flyers. 

 Traditionally, the ritual has been popular during the Spring Equinox in the Americas and was performed to make requests to the gods. 

 Take a look at some images of the Flyers in action. It Was Created By Totonac People as an offering to ask for rain and fertility.


This is my Video on TikTok in Mexico City in the park in the front of the Museum of Anthropology of Mexico City. The Cell phone battery was down after few hundred of pictures at the museum.




Travel To New York World Trade Center station and Building MET

Impossible sculptures at Metropolitan Museum of Art or MET Brookfield Place New York City One World Center Paintings at the Metropolitan Mus...