Tuesday, November 1, 2016

Peştera Ialomiţei

Peştera Ialomiţei este situată în localitatea Moroeni, judetul Dâmboviţa, pe versantul drept al Cheilor Ialomiţei, la o altitudine de 1.660 m, scobită în calcarele jurasice ale Muntelui Bătrâna.

 Numele acesteia vine de la râul Ialomiţa, care izvorăşte la 10 km distanţă din circul glaciar numit Obârşia Ialomiţei, situată sub Vârful Găvanele (2.479 m), aflat la 600 m de Vârful Omu şi la o distanţă mai mică de Vârful Ocolit, numit şi Bucura Dumbravă.





 Intreitul Stâlp al Cerului 
  După unii autori, aceste trei vârfuri formează Intreitul Stâlp al Cerului, menţionat în tradiţia antică, pe care cercetătoarea Cristina Pănculescu îl numeşte cel mai important Centru Energetic Informaţional natural al planetei: “Centrul lumii unde se face legătura dintre cer şi pământ, unde este Poarta de ieşire din masivul terestru, unde creşte Arborele vieţii”
.
  Aceasta prezintă în cartea „Taina Kogaiononului – Muntele Sacru al dacilor“concluziile şi argumentele pe care se bazează aceste concluzii rezultate în urma unei munci de cercetare întreprinsă pe parcursul a patru ani în munţii Bucegi, cercetare bazată pe studii de mitologie comparată, istorie veche, folclor şi artă veche românească, istoria religiilor, hermeneutică şi ştiinţe tradiţionale în general.
 
Gura peşterii, în formă de semielipsă, se deschide pe o terasă orizontală, ce se găseşte la 18 metri deasupra fundului văii. Chiar la intrarea în Peşteră se află Mănăstirea Ialomiţei, ridicată în secolul al XVI-lea, ctitorită de voievodul Ţării Româneşti, Mihnea cel Rău.

Citeste mai mult: adev.ro/nlv6po
Zona care conţine acest Centru este Sanctuarul principal – Altarul Kogaiononului. Deci Muntele Sacru al dacilor se află în Bucegi; el este structurat pe trei niveluri care corespundeau la tot atâtea trepte de iniţiere:
 
 – primul nivel: Peştera lui Zalmoxis identificată cu Peştera Ialomiţei, în 12 mai 1986;
– al doilea nivel: Platoul Babelor unde se află Sfinxul de la care a început totul, în 25 noiembrie 1984;


 
 – al treilea nivel: Zona Vârfului Omu, care este Sanctuarul principal.
Se spune că în Peştera Ialomiţei a poposit şi Apostolul Andrei, unul dintre cei doisprezece apostoli ai lui Iisus Hristos, cel trimis să încreştineze România.
 
 “În fundul văii Ialomiţei, nu departe de primele ei începuturi, sfredelită într-un perete stâncos, înalt de peste 100 m, şi în mijlocul unui defileu sălbatic, umed şi întunecos, străbătut ca o vijelie de valea zgomotoasă, se află cunoscuta şi mult-cercetata Peştera Ialomiţei, una dintre cele mai importante excavaţiuni din Carpaţii Meridionali”.
 
Aşa localiza în anul 1924 peştera Mihai Haret, în cartea sa  “Peştera Ialomiţei şi Casa Peştera”.

 
Pestera Ialomitei se desfăşoară pe un singur nivel pe o lungime de aproximativ 480 metri, dincare 400 metri sunt accesibili turiştilor, până în punctul numit „la Altar” urmând în amonte o porţiune de încă 80 metri, cu galerii şi săli.

Diferenţa de nivel este de 60 metri. Este străbătută de un pârâu şi are o desfăşurare mixtă, prezentând atât galerii cât şi săli.
 
Se bănuieşte că schitul lui Mihnea Vodă cel Rău va fi fost ars şi înălţat din nou în mai multe rânduri, fiind construit din bârne de brad, îmbrăcat de sus până jos în site frumos cioplite. 1818, schitul a ars complet, iar în 1819, s-a ridicat un schit nou, mai aproape de gura grotei cu circa 10 metri.

În, anul 1940, schitul a ars din nou, fiind refăcut între anii 1940-1942, de ieromonahul Mihail Bădilă. În anul 1961, pe 20 aprilie, a izbucnit un incendiu la chiliile de la gură Peşterii, schitul a ars definitiv, nerefacandu-se până în anul 1993.

Biserica mai veche,  este construita din lemn pe o fundatie inalta de piatra. In exterior peretii sunt captusiti cu sindrila. Este compartimentata in Altar, naos, pronaos si pridvor care lasa impresia ca a fost construit mai tarziu.

Catapeteasma este din lemn si in partea inferioara are pictata in stanga pe Sf. Cuvioasa Paraschiva, in dreapta pe Sf. Ierarh Nicolae, iar in centru pe "Maica Domnului si Iisus Hristos". Are doua turle infundate, una pe naos, alta pe pronaos.  Lumina se primeste in altar de la o fereastra pe peretele din dreapta si de la o fereastra pe centrul peretelui de la rasarit. Naosul si pronaosul au cate o fereastra pe fiecare parte a zidului (in total 4), iar pridvorul este luminat de cate o fereastra pe dreapta si stanga precum si de usa din lemn care in partea superioara are geamuri. Geamurile ferestrelor sunt duble, cele din interior au pictura pe sticla.


Strabon ne spune explicit: „Tot aşa şi acest munte a fost recunoscut drept sacru şi astfel îl numesc geţii; numele lui, Kogaionon, era la fel cu numele râului ce curgea alături” (Geografia, VII,3,5) Acelaşi autor ne spune că aici se afla şi peştera unde se retrăgea marele preot al lui Zamolxe, care-i purta numele, fiind el însuşi considerat zeu: „La început el (Zamolxe) a fost ales mare preot al celui mai venerat zeu de-al lor, iar după un timp a fost socotit el însuşi zeu. S-a retras atunci într-o peşteră, inaccesibilă altora şi acolo şi-a petrecut o bună bucată de vreme, întâlnindu-se rar cucei de afară, doar decât cu regele şi cu slujitorii săi”


Din mărturia lui Strabon tragem însă şi o altă concluzie Catehizarea nu este un obicei creştin întrucât ea era practicată în cultul lui Zamolxe de la început. Prin urmare, mărturiile pe care le avem noi, nu sunt în legătură cu Zamolxe zeul ci cu Zamolxe Marele Preot, ridicat la rang de zeu prin catehizare!

Textul lui Strabon: „Locuinţa marelui preot dac ar fi fost într-o peşteră din Kogaion şi aici, în clipe de cumpănă venea să se sfătuiască sau să consulte voci oraculare probabil chiar regele dacilor. Autorii greci relatează că dacii îşi numeau preoţii <călători prin nori>; de aici pare să rezulte cel puţin că sanctuarul principal era pe un munte atingând norii”
Strabon ne semnalează prezenţa unei ape care curgea pe alături de Muntele Sacru şi într-adevăr, Ialomiţa, izvorăşte din vecinătatea întreitului Stâlp al Cerului, menţionat în tradiţia antică, format din piscurile Găvanu, Vârful Ocolit şi Omu. Mai departe acest râu ocoleşte platoul Babelor ajungând la picioarele peşterii care-i poartă numele.
 
V. Kernbach şi Strabon ne mai spun că Zamolxe s-a retras într-o peşteră unde aveau acces doar regele şi slujitorii săi pentru a tine sfat de taină în problemele ţării. Din nou realitatea se poate verifica în teren.

Faptul că peştera avea reputaţie sacră ne-o demonstrează denumirea, păstrată de tradiţie a celui mai îndepărtat punct accesibil al ei – La Altar. În plus, vechea denumire a Peşterii Ialomiţei este „Peştera lui Decebal” iar una dintre grote se numeşte chiar „sala lui Decebal”, fapt ce demonstrează că regele-erou dac, obişnuia să vină aici ca şi înaintaşul său Burebista şi nu numai ei. 

Triplul sanctuar din Bucegi şi cele trei trepte ale iniţierii antice


Ce este iniţierea? Toate textele antice echivalează iniţierea cu drumul parcurs de neofit pentru a ajunge la „a doua naştere”. Orice iniţiere veritabilă are o structură triplă aceasta fiind după părerea lui Rene Guenon, gradarea fundamentală. Numai că templul arhetipal din Bucegi ne prezintă şi el o structură pe trei nivele ceea ce-l face să devină simbolul arhetipal al iniţierii zamolxiene.

Primul nivel şi cel mai de jos este Peştera Ialomiţei sau Peşteră lui Zamolxe unde neofitul murea pentru lume pentru a se naşte a doua oară din pământ cu scopul bine fixat de a ajunge să cunoască tainele cerului. 
 
Această ultimă etapă a iniţierii, a cunoaşterii tainelor cereşti , spirituale era realizarea supremă a omului în tradiţia orientală dar şi în cea a Occidentului, cel puţin la începuturile Evului Mediu (v. Legenda Graalului, Legenda regelui Arthur şi a cavalerilor Mesei Rotunde).


Spuneam că templul din Bucegi este structurat pe trei nivele şi că aceste nivele reprezintă cele trei trepte ale iniţierii autentice. 

Astfel, după ce neofitul se năştea a doua oară în Peştera lui Zamolxe, după o instruire prealabilă pe cel de-al doilea nivel, Platoul Babelor, unde devenea iniţiat, ajungea, în sfârşit, la cel de-al treilea nivel (Altarul sau Sanctuarul Principal, Întreitul Stâlp al cerului) atingând iniţierea divină, în Centrul Lumii.

 

Solomonarii şi Muntele Sfânt şi Tăbliţele de la Sinaia


Solomonarii sunt, în tradiţia românească, vrăjitori, practicând magia, socotiţi a fi investiţi cu puteri miraculoase, putând avea raporturi cu duhurile. În imaginarul popular, ei încalecă balauri, sunt capabili să facă ascensiuni cereşti si să oprească sau să aducă grindina.
La poalele Bucegilor, în staţiunea climaterică Sinaia , s-a descoperit un tezaur format din plăcuţe de plumb, care conform părerii unora dintre cercetători, ar relata istoria dacilor din cele mai vechi timpuri până la domnia lui Decebal şi chiar mai departe.  
„În tăbliţele de la Sinaia apare şi cel mai important conducător de după Decebal, necunoscut de istoria noastră oficială, dar sugerat de celebrul poem germanic medieval „Cântecul Nibelungilor” sub numele de Ramunc sau Siheger, ca duce al valahilor. Aceasta este eliberatorul Daciei, cel care a iniţiat revenirea la vechile tradiţii ale ţării, precum şi culegerea de legende divine sau mirene, consemnate în tăbliţele de la Sinaia. Variante pentru numele lui sunt: Romanh, Romansie, Lomanh şi una foarte importantă, SO LOMONIUS însemnând „Cel Luminos”.
Atributul dat acestui rege dac, luminează atât enigma textelor de la Sinaia cât şi originea Solomonarilor. Ei nu sunt urmaşii regelui biblic Solomon, ci ai acestui rege luminos al Daciei. 
Aceleaşi tăbliţe ne spun că Solomonarii fac parte dintr-un ordin mistic cu sediul în cetatea Babariului. Această cetate poate fi pusă însă în legătură cu stâncile din vecinătatea Platoului Bucegilor, numite Babe unde neofitul, după ce era născut a doua oară în peştera lui Zamolxe se pregătea, pentru a se naşte a treia oară pe Întreitul Stâlp al Cerului, ultimul stadiu al templului iniţiatic din Bucegi.  


Prin urmare, tăbliţele de la Sinaia par a fi scrise de solomonari, urmaşi ai acelor kapnobatai „calatori prin nori” despre care ne vorbeşte Strabon.

 In ce priveste Apa Sfanta, chiar si cercetarile stiintifice moderne par sa i se supuna. Poate ca Ialomita, numita in scrierile vechi Naparis si Helibakia, a fost intr-adevar apa sfanta, care dupa 400 de km se varsa in Dunare, la Carsium, unul din punctele strategice de pe fluviu. Sau poate este vorba de Apa Vie, un fenomen straniu, dar real, intalnit in Valea Ialomitei. Este vorba de zona numita "Sapte Izvoare", aflata pe versantul estic al Bucegilor, pe Valea Ialomitei, intre Lacul Bolboci si Scropoasa, unde exista o sursa de apa misterioasa, cercetata in laborator inca din 1927. 

Ce are special aceasta apa? Se pare ca este una dintre cele mai curate din lume! Studiile au continuat, au venit si strainii si au facut cercetari, iar testele aratau ca toti indicatorii calitativi ai apei de la Sapte Izvoare au un standard superior tuturor surselor de apa cunoscute in lume! De pilda: numarul de bacterii e zero - fata de 5, limita minima acceptata - poluarea cu azotati si azotiti e zero. In anii 80, au fost reluate cercetarile, iar zona a fost inchisa. 

Testele recente au aratat ca, intr-adevar, este vorba de o apa speciala, care izvoraste dintr-o grota unde se afla un imens lac subteran. Din punct de vedere chimic, aceste izvoare sunt, intr-adevar, unele dintre cele mai curate surse naturale de apa plata din lume. 

S-au gasit si explicatii stiintifice pentru aceasta minune: fie apa aceasta trece printr-un camp magnetic, fapt care o face sa-si recapete structura ordonata ideala (iar cercetarile magnetometrice au detectat puternice anomalii in zona), fie izvoarele trec pe langa un zacamant de argint, iar argintul impiedica dezvoltarea bacteriilor. Aceasta este "apa vie", cunoscuta de preotii daci, care erau si mari vindecatori.
Se bănuieşte că schitul lui Mihnea Vodă cel Rău va fi fost ars şi înălţat din nou în mai multe rânduri, fiind construit din bârne de brad, îmbrăcat de sus până jos în site frumos cioplite. 1818, schitul a ars complet, iar în 1819, s-a ridicat un schit nou, mai aproape de gura grotei cu circa 10 metri. În, anul 1940, schitul a ars din nou, fiind refăcut între anii 1940-1942, de ieromonahul Mihail Bădilă. În anul 1961, pe 20 aprilie, a izbucnit un incendiu la chiliile de la gură Peşterii, schitul a ars definitiv, nerefacandu-se până în anul 1993.

Thursday, June 16, 2016

San Francisco

Of all major cities in the United States, San Francisco has the second-highest percentage of residents with a college degree, behind only Seattle. Over 44% of adults have a bachelor's or higher degree. San Francisco had the highest rate at 7,031 per square mile, or over 344,000 total graduates in the city's 46.7 square miles (121 km2).




San Francisco has a diversified service economy, with employment spread across a wide range of professional services, including financial services, tourism, and (increasingly) high technology.
 
The legacy of the California Gold Rush turned San Francisco into the principal banking and finance center of the West Coast in the early twentieth century.
 
The top employer in the city is the city government itself, employing 5.3% (25,000+ people) of the city's population, followed by UCSF with over 22,000 employees. Third—at 1.8% (8,500+ people)—is California Pacific Medical Center, the largest private-sector employer.
 
Like many U.S. cities, San Francisco once had a significant manufacturing sector employing nearly 60,000 workers in 1969, but nearly all production left for cheaper locations by the 1980s..
 
San Francisco is notorious for its jaw-dropping real estate prices. The median rent for a one-bedroom apartment stands at $3,460 a month. But it's not just housing expenses that will eat away at your paycheck. In general, the total cost of living in San Francisco is 62.6% higher than the US average.
 

The food is world-class, but it'll cost you. Even if you're not splurging on fine dining, a meal for two at a 'mid-range' spot in the city costs about $75, nearly double the national average.

 A typical monthly mortgage payment would come to $3,684.

The earliest archaeological evidence of human habitation of the territory of the city of San Francisco dates to 3000 BC.
 
The Yelamu group of the Ohlone people resided in a few small villages when an overland Spanish exploration party, led by Don Gaspar de Portolà, arrived on November 2, 1769, the first documented European visit to San Francisco Bay.
 
Seven years later, on March 28, 1776, the Spanish established the Presidio of San Francisco, followed by a mission, Mission San Francisco de Asís (Mission Dolores), established by the Spanish explorer Juan Bautista de Anza.
 
Upon independence from Spain in 1821, the area became part of Mexico. Under Mexican rule, the mission system gradually ended, and its lands became privatized. In 1835, Englishman William Richardson erected the first independent homestead, near a boat anchorage around what is today Portsmouth Square.
 
Together with Alcalde Francisco de Haro, he laid out a street plan for the expanded settlement, and the town, named Yerba Buena, began to attract American settlers.
 
Commodore John D. Sloat claimed California for the United States on July 7, 1846, during the Mexican–American War, and Captain John B. Montgomery arrived to claim Yerba Buena two days later. Yerba Buena was renamed San Francisco on January 30 of the next year, and Mexico officially ceded the territory to the United States at the end of the war. Despite its attractive location as a port and naval base, San Francisco was still a small settlement with inhospitable geography.
 
The California Gold Rush brought a flood of treasure seekers (known as "forty-niners", as in "1849"). With their sourdough bread in tow, prospectors accumulated in San Francisco over rival Benicia, raising the population from 1,000 in 1848 to 25,000 by December 1849.The promise of fabulous riches was so strong that crews on arriving vessels deserted and rushed off to the gold fields, leaving behind a forest of masts in San Francisco harbor.
 
California was quickly granted statehood, and the U.S. military built Fort Point at the Golden Gate and a fort on Alcatraz Island to secure the San Francisco Bay. Silver discoveries, including the Comstock Lode in 1859, further drove rapid population growth.With hordes of fortune seekers streaming through the city, lawlessness was common, and the Barbary Coast section of town gained notoriety as a haven for criminals, prostitution, and gambling.
 
Entrepreneurs sought to capitalize on the wealth generated by the Gold Rush. Early winners were the banking industry, with the founding of Wells Fargo in 1852 and the Bank of California in 1864. Development of the Port of San Francisco and the establishment in 1869 of overland access to the Eastern U.S. rail system via the newly completed Pacific Railroad (the construction of which the city only reluctantly helped support) helped make the Bay Area a center for trade.
 
Catering to the needs and tastes of the growing population, Levi Strauss opened a dry goods business and Domingo Ghirardelli began manufacturing chocolate. Immigrant laborers made the city a polyglot culture, with Chinese railroad workers, drawn to "Old Gold Mountain", creating the city's Chinatown quarter. In 1870, Asians made up 8% of the population.

At 5:12 am on April 18, 1906, a major earthquake struck San Francisco and northern California. As buildings collapsed from the shaking, ruptured gas lines ignited fires that spread across the city and burned out of control for several days. With water mains out of service, the Presidio Artillery Corps attempted to contain the inferno by dynamiting blocks of buildings to create firebreaks.
 
More than three-quarters of the city lay in ruins, including almost all of the downtown core.Contemporary accounts reported that 498 people lost their lives, though modern estimates put the number in the several thousands.
 
Rebuilding was rapid and performed on a grand scale. Rejecting calls to completely remake the street grid, San Franciscans opted for speed.
 
Amadeo Giannini's Bank of Italy, later to become Bank of America, provided loans for many of those whose livelihoods had been devastated. The influential San Francisco Planning and Urban Research Association or SPUR was founded in 1910 to address the quality of housing after the earthquake.
 
There are more than 50 hills within city limits.Some neighborhoods are named after the hill on which they are situated, including Nob Hill, Potrero Hill, and Russian Hill. Near the geographic center of the city, southwest of the downtown area, are a series of less densely populated hills.
 
Twin Peaks, a pair of hills forming one of the city's highest points, forms a popular overlook spot. San Francisco's tallest hill, Mount Davidson, is 928 feet (283 m) high and is capped with a 103-foot (31 m) tall cross built in 1934. Dominating this area is Sutro Tower, a large red and white radio and television transmission tower.

San Francisco's climate is characteristic of the cool-summer Mediterranean climate.


Travel To New York World Trade Center station and Building MET

Impossible sculptures at Metropolitan Museum of Art or MET Brookfield Place New York City One World Center Paintings at the Metropolitan Mus...